Saxo 1.6 VTS 8v PH1 van Vino

Deel hier je ervaringen/projecten van jou Voiture.
Alles mag, zolang t frans is! Bijv. Renault, Citroen, Simca, Talbot, Peugeot of wat je ook kan bedenken!

Moderator: ClubFrance Crew

Forumregels
Deze richtlijnen zijn er om de topics in Mijn Voiture helder te houden.

Graag willen we jullie dan ook vragen om met het volgende rekening te houden:

- Open topics aan de hand van <nickname> - <Type Auto> - <evt. deel> - <Laatste Update>
bijv. Klaasje - Citroen AX - Deel 2 - Nieuwe Velgen

- Topics met meer dan 50 pagina's zullen worden gesloten, een nieuw deel mag dan geopend worden.
- Eén auto per topic, dit houd het geheel wel zo duidelijk. Heb je meerdere autos, dan mag je meerdere topics openen

Topic author
vinootje
Begint te wennen
Echte Naam: Vino
Auto: Citroen Saxo 1.6 8V VTS99

Saxo 1.6 VTS 8v PH1 van Vino

Berichtdoor vinootje » 04 dec 2017 - 02:09

Hallo mijn naam is Vino en ben trots 7 maand in het bezit van een Citroën Saxo VTS phase 1 met een 1.6 8V blok uit 99.
Afbeelding
Afbeelding

Auto heeft op het moment ongeveer 185xxx km gelopen. Heb de Saxo aangeschaft met ongeveer 178xxx km. Voordat ik de auto aanschafte wist ik dat de distributie riem vervangen moest worden en er nieuwe voorbanden op moesten komen. Dit heb ik dan ook vrijwel direct na aanschaf laten doen. Tijdje later heb ik de motor olie vervangen inclusief olie filter.

Toen ik de auto kocht zat er een vaag alarm systeem in die niet aangesloten was. Het ging om een remote starter. Ik vertrouwde de bekabeling er niet van en heb de hele meuk er uit gehaald. Heb geprobeerd zoveel mogelijk af te tapen wat ik niet vertrouwde om kortsluiting te voorkomen. Later zelf een Centrale deurvergrendeling setje ingebouwd.

Aanpassingen gedaan:
- Dashboard verlichting (analoog) vervangen met LED
- Angel eyes vervangen met LED angel eyes
- Vlinder klep voor de eindemper laten monteren voor regelbaar lawaai :)
- LED voetenverlichting voor en achter
- Nieuwe intake pijp + filter (zal later een foto uploaden van onder de kap)
- Centrale Deurvergrendeling ingebouwd
en dat was het eigenlijk wel.

Auto was al verlaagd (geen flauw idee hoeveel en door wat)
Afbeelding

Geen flauw idee of dit standaard spruitstuk is (hitteschild zit er wel op)
Afbeelding

Supersprint einddemper
Afbeelding

Wou graag meer verlichting aangezien het zo donker was in de auto
Afbeelding

BSA ????? velgen die hier en daar beschadigd zijn (bovenste laag bladderd af)
Afbeelding

Oude angel eyes waarvan de lichtbron onderin zit vervangen met volledig LED ringen. Helaas heeft 1 ring het begeven waardoor er een zekering is gesprongen. Heb nieuwe ringen van een andere leverancier in de bestelling staan. Ook heb ik LED dimmers aangeschaft zodat ik de ringen ook kan uitschakelen, dimmen en zelfs laten knipperen (daarvoor heb ik hem niet aangeschaft)
Afbeelding

Alarm systeem waar ik het over had
Afbeelding
Afbeelding

Dikke spoiler voor maximale downforce
Afbeelding

Terug naar “Mijn Voiture”