JustFrance Saxo 1.6 16V VTS Bi-Tone

Deel hier je ervaringen/projecten van jou Voiture.
Alles mag, zolang t frans is! Bijv. Renault, Citroen, Simca, Talbot, Peugeot of wat je ook kan bedenken!

Moderator: ClubFrance Crew

Forumregels
Deze richtlijnen zijn er om de topics in Mijn Voiture helder te houden.

Graag willen we jullie dan ook vragen om met het volgende rekening te houden:

- Open topics aan de hand van <nickname> - <Type Auto> - <evt. deel> - <Laatste Update>
bijv. Klaasje - Citroen AX - Deel 2 - Nieuwe Velgen

- Topics met meer dan 50 pagina's zullen worden gesloten, een nieuw deel mag dan geopend worden.
- Eén auto per topic, dit houd het geheel wel zo duidelijk. Heb je meerdere autos, dan mag je meerdere topics openen

Thomas_Bos
Kan niet zonder
Echte Naam: Thomas Bos
Auto: Peugeot 106 Rallye 1.6 8V
Leeftijd: 26

Re: JustFrance Saxo 1.6 16V VTS Bi-Tone

Berichtdoor Thomas_Bos » 09 mei 2017 - 09:26

Of het veilig is betwijfel ik. Omdat er ergens speling/slijtage ontstaan is kwam het los, het geheel gaat een eigen plekje zoeken. Zit nu gefixeerd dus gaat de rest er omheen ook naar de filesteinen. Zou niet te lang wachten met een nieuwe as.

KMvrtr
Official Member
Official Member
Echte Naam: Antoine
Auto: Peugeot 206SW GTI

Berichtdoor KMvrtr » 09 mei 2017 - 11:25

Dat was ook mijn gedachte. Ik zou hier niet te lang mee doorrijden.
Peugeot 206 | 1.4 | X-line | LPG | 2005
Peugeot 206SW | 2.0 | GTI | GPL | 2003

Afbeelding

Topic author
JustFrance
EreLid
Echte Naam: Elco
Auto: Saxo 16v, Pug Expert '18
Leeftijd: 31

Berichtdoor JustFrance » 11 mei 2017 - 21:37

En wat beter nieuws:

EINDELIJK de lichtgewicht poelieset ontvangen.

AfbeeldingAfbeelding
Trotse eigenaar van Grumpy the Grey http://clubfrance.nl/viewtopic.php?f=16&t=646

Topic author
JustFrance
EreLid

Berichtdoor JustFrance » 24 mei 2017 - 15:43

Volgende week mag ze weer op voor en verse APK. Ben benieuwd, ik verwacht eigenlijk wel dat ze er doorheen komt zeker ook omdat ik haar heb laten 'voorkeuren' om eventueel nog wat puntjes te verhelpen.
We hebben toen niets vreemd aangetroffen alleen konden we in de loods de uitstoot waardes en remmen helaas niet testen.
De remmen maak ik mij eigenlijk geen zorgen om.
De uitstoot gaven ze bij easy-tech aan dat met kat dit normaal gesproken ook geen probleem mag zijn mits die kat dus goed is.

We gaan het zien fingerscrossed

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Trotse eigenaar van Grumpy the Grey http://clubfrance.nl/viewtopic.php?f=16&t=646

Topic author
JustFrance
EreLid

Berichtdoor JustFrance » 06 jun 2017 - 22:46

Apk viel een beetje tegen moet ik zeggen.

Zoizo was de achteras een gok of ze erdoor zou komen. De woorden van de keurmeester "ik kan hem zo keuren en doen alsof ik het niet zag, maar heb ik steekproef zijn we de lul" dat was eigenlijk wel te verwachten.

De co waardes waren ook te hoog, hier hadden ze mij dus al voor gewaarschuwd bij easy-tech, als de kat niet optimaal zou zijn de waardes niet zouden worden gehaald. dus ook geen verassing eigenlijk.

Lichtbeeld was klote, gewoon dom had voor de keuring de leds voor normale pitjes moeten wisselen. Eigen stomme fout.

Wat mij wel verbaasde en ik toch redelijk van baal is dat de uitlaat lek blijkt te zijn. Ik heb hier eerlijk gezegd niets van gehoord of gevoeld.

En nu?

Nu word ze geschorst en ga ik er even wat meer tijd voor nemen om alles goed te doen.

Zoizo word de uitlaatlijn compleet vervangen dus ja ook de cat.
Ook komt er een verse achteras.

Ik zit nog te twijfelen of ik dan ook meteen alle dempers en de veren voor ga vervangen.

De poelieset moet gemonteerd worden.

Verse toplagers of misschien topmounts.

Ik heb nog genoeg in gedachte maar hier blijft het even bij.
En aangezien de daily (206) ook weer op examen mag kan het iets langer duren als dat ik eigenlijk zou willen.

Topic author
JustFrance
EreLid

Berichtdoor JustFrance » 27 jun 2017 - 20:26

Er gebeurt op het moment niet veel wat betreft de saxo.
Op dit moment staat ze geschorst op de oprit te wachten tot ik alle onderdelen heb verzameld die ik nodig heb en wil.

Topic author
JustFrance
EreLid

Berichtdoor JustFrance » 06 jul 2017 - 20:38

Vandaag maar eens een afspraak gemaakt bij de snelle leeuw om de achteras te vervangen, Ik kan woensdag al terecht

Ook heb ik mezelf maar eens kwaad gemaakt en alvast de uitlaat er onderuit gehaald, die was heel duidelijk aan vervanging toe. Als het meezit is de nieuwe uitlaat nog voor het weekend hier en zit die er weer onder voor ik naar DSL ga

En natuurlijk plaatjes:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Topic author
JustFrance
EreLid

Berichtdoor JustFrance » 22 jul 2017 - 21:14

Er zit wat schot in de zaak. Ze is helaas nog niet gekeurd. Na het weekend zal ik maar weer eens een uitgebreide update schrijven.

Topic author
JustFrance
EreLid

Berichtdoor JustFrance » 02 aug 2017 - 10:07

Afbeelding

Hehe ze is gekeurd.
Door al het gedoe en zaken naast de saxo, ben ik er nog steeds niet aan toe gekomen om een goede update te schrijven, het is ook wel een behoorlijk verhaal geworden helaas.

Topic author
JustFrance
EreLid

Berichtdoor JustFrance » 15 nov 2017 - 21:01

Het is weer eens tijd voor een update,
de laatste tijd is er niet veel meer gebeurd eigenlijk, behalve dat ook ik last begon te krijgen van het bekende probleem dat de stuurbekrachtiging niet werkt en ook de aanjager niet.
Dus 1e gedachte dat moet het contactslot zijn. Nu heb ik deze zojuist vervangen, maar blijkt dit blijkt de oplossing dus niet te zijn.
Na voor de zoveelste keer de zekeringen te hebben gecontroleerd nog maals geprobeerd en weer niets.

De bekabeling was op het oog wel wat spannend. Foto:
Afbeelding

Toen maar gaan doormeten of er wel op het juiste moment de juiste spanningen werden afgegeven tot de zekeringen (want dit is makkelijk zoeken) dus tot daar werkt het allemaal niks aan de hand voor zover ik het kon meten.

maar nog steeds geen stuurbekrachtiging en geen aanjager.
Op dit moment weet ik het dus Ff niet meer, mijn gedachten gaan richting een defect relais, alleen heb ik op dit moment geen relais overzicht of werkplaats handboek bij de hand en weet ik niet welke relais het zou kunnen zijn en waar die zit.

Terug naar “Mijn Voiture”