Diverse technische gebreken

Voor alle overige technische vragen.

Moderator: ClubFrance Crew

Topic author
Syntax_error
Komt hier vaker
Echte Naam: Lars
Auto: Peugeot 206 1.4i Gentry
Leeftijd: 32

Diverse technische gebreken

Berichtdoor Syntax_error » 07 feb 2018 - 20:12

Mijn 206'je die ik net sinds een jaar in bezit heb nadert de keuringstermijn en aangezien ik niet op het allerlaatste moment voor onverwachte verrassingen wilde komen te staan besloot ik zo vroeg mogelijk binnen die 2 maanden termijn te gaan. En maar goed ook, want er mankeert nogal wat aan;

Ik wist dat het middendeel van de uitlaat ná de kat niet in concoursstaat was en erbij hing als een zoutzak. Dit wilde ik met de geplande keuring sws laten verhelpen, hij is verder wel gasdicht maar het hangt er gwn niet mooi bij. De fusee rubbers zijn ook aan vervanging toe maar blijkbaar is het alleen mogelijk om de complete draagarmen te vervangen. Daarnaast blijkt de remmerij achter ook aan vervanging toe te zijn en bleek ook aan één kant al nat te zijn dus daar kan ik niet al te lang meer mee blijven rijden. €1200,- is echter van de zotte en simpelweg níet waard, zeker als je bedenkt dat de distributieriem dit jaar aan zijn 5 jaar termijn zit en dus óók nog aan de beurt is. Dan zit ik zo ongeveer aan de totale dagwaarde van de auto. Ze heeft echter bijna niks gelopen en de carroserie en de motor zijn verder in zeer goede staat en recent is er nog een hele hoop aan gedaan zoals remschijven + blokken, grote beurt, kvs vervangen etc.

Ik zit dus een beetje met een dilemma, want de auto nú opgeven is doodzonde maar zoveel geld erin pompen is het simpelweg niet waard :? .

Ik ben de beroerdste echter niet om zélf de handen uit de mouwen te steken als het moet, echter heb ik nog niet echt veel kaas gegeten van autotechniek om dit alleen af te kunnen. Ik had enige tijd terug contact met iemand die ongeveer hetzelfde model 206 reed en in mijn omgeving woonde en destijds had aangegeven best bereid te zijn mij te willen helpen met dergelijke zaken mocht dat nodig zijn, echter heb ik daar tot op heden niks meer van vernomen jammer genoeg.

Dus doe ik hierbij een schreeuw om hulp via het forum;

Wie zou me willen helpen om de Peus weer APK waardig te krijgen en woont (enigzins) in de regio?
Ik ben best bereid een stuk te rijden als dat nodig is en ook zelf de handen uit de mouwen te steken, alles om de kosten te drukken en er zelf ook nog wat van op te steken. De tijd die je ervoor vrij maakt wil ik uiteraard gewoon vergoeden, dat is geen probleem.

Hopende op een reactie,

Mvg,

Syntax :car: :zoef:

Afbeelding
Peugeot 206 1.4i 8v Gentry | 2000 | nét 100.000 op de klok (NAP) | interieur (bijna) in nieuwstaat | 2e eigenaar

Rowan
Kan niet zonder
Echte Naam: Rowan Keuren
Auto: Mazda RX-8 HP
Leeftijd: 30

Re: Diverse technische gebreken

Berichtdoor Rowan » 08 feb 2018 - 10:25

Na zeker een dikke 3 minuten op zomaar een automaterialen site kom ik al A-merk draagarmen van 5 tientjes en remschoenenkits van 4 tientjes tegen...

Bart-Peugeot
Kan niet zonder
Echte Naam: Bart
Auto: 106, 307, 504
Leeftijd: 48

Berichtdoor Bart-Peugeot » 08 feb 2018 - 18:32

Waar woon je? Misschien weten we een adresje bij je in de buurt.
In bezit van een 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels).
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).

RSLex
Official Member
Official Member
Echte Naam: Lex
Auto: Renault Megane RS
Leeftijd: 41

Berichtdoor RSLex » 09 feb 2018 - 15:11

De snelle leeuw in utrecht heb ik goede ervaringen mee,ze hebben vast bergen 2de hands onderdelen liggen of weten adressen waar je ze kan krijgen.
Of ga idd even googlen op onderdeelnr's of zo kan je ook veel geld mee besparen.
Megane RS II

Topic author
Syntax_error
Komt hier vaker

Berichtdoor Syntax_error » 09 feb 2018 - 18:48

Rowan schreef:Na zeker een dikke 3 minuten op zomaar een automaterialen site kom ik al A-merk draagarmen van 5 tientjes en remschoenenkits van 4 tientjes tegen...

De onderdelen (online) bestellen is het probleem ook niet, 2/3e van die rekening gaat puur in arbeidsloon zitten en extra kosten rekenen over de bestelde onderdelen dat weet ik zelf ook wel. Het probleem zit hem erin dat ik niet de plek om het te doen en de ervaring heb om dat alleen af te kunnen.

Bart-Peugeot schreef:Waar woon je? Misschien weten we een adresje bij je in de buurt.

Ik woon in het zuiden des lands, Roermond om precies te zijn. Maar ik woon heel centraal, van Maastricht tot Eindhoven en van Helmond tot Nijmegen kan ik overal in een half uur tot drie kwartier zijn dus ik vind het geen probleem om een stukje te rijden als dat meer mogelijkheden oplevert. Zelfs Tilburg is van hier uit redelijk vlot te bereiken. Ik heb geen 2 linker handen en kan ook best ondersteunen waar nodig.

RSLex schreef:De snelle leeuw in utrecht heb ik goede ervaringen mee,ze hebben vast bergen 2de hands onderdelen liggen of weten adressen waar je ze kan krijgen.
Of ga idd even googlen op onderdeelnr's of zo kan je ook veel geld mee besparen.

Thnx voor de tip, hou ik even in gedachten :thumbsup: .
Peugeot 206 1.4i 8v Gentry | 2000 | nét 100.000 op de klok (NAP) | interieur (bijna) in nieuwstaat | 2e eigenaar

Bart-Peugeot
Kan niet zonder
Echte Naam: Bart
Auto: 106, 307, 504
Leeftijd: 48

Berichtdoor Bart-Peugeot » 11 feb 2018 - 17:41

Mooi dan. Helmond.

E&S Automotive

Zijn 205 gti liefhebbers.

http://www.esautomotive.nl/
In bezit van een 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels).
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).

Topic author
Syntax_error
Komt hier vaker

Berichtdoor Syntax_error » 12 feb 2018 - 10:23

Bart-Peugeot schreef:Mooi dan. Helmond.

E&S Automotive

Zijn 205 gti liefhebbers.

http://www.esautomotive.nl/

Super bedankt, ik ga vandaag nog contact opnemen met ze :thumbsup: .

Terug naar “Overig”