Benzine lekkage 1.6 16v saxo

Start 'ie niet? Wie weet kunnen we helpen!

Moderator: ClubFrance Crew

Topic author
Saxo vts
Begint te wennen
Echte Naam: Fanando
Auto: Saxo

Benzine lekkage 1.6 16v saxo

Berichtdoor Saxo vts » 31 okt 2017 - 21:12

Goedenavond heb een swap van een 1.4 naar 1.6 16v gedaan motor loopt had eerst de brandstof slang en terugvoer slang verkeerd om nu loopt ie maar loopt er benzine aan de passiers kant naar beneden wat kan dit zijn komt het omdat ik de slangen verkeerd om had de terug daar door lekt? Heb zelf geen ide waardoor die lekt bij de 1.4 had ik dit niet

Topic author
Saxo vts
Begint te wennen

Re: Benzine lekkage 1.6 16v saxo

Berichtdoor Saxo vts » 31 okt 2017 - 21:23

De 1.4vts heeft namelijk 1 aansluiting op de injectie rail en de 16 16v heeft 2 aansluitingen kan er nergens een schema voor vinden hoe dit hoort te zitten maar het stroomt er nu uit achter de passagier koplamp komt een slang weg en die zit om de 2e aansluiting van de injectie rail en aan die kant stroomt het er nu uit als de motor draaid iemand de gouden tip?

C5-Cruiser
Kan niet zonder
Echte Naam: JYdV
Auto: Mazda MX5 (Turbo)

Berichtdoor C5-Cruiser » 31 okt 2017 - 21:55

Euhm meen je dit nou?
Ooit gehoord van een brandstof retour?
Er zijn auto's die werken zonder retour systeem (jouw Saxo origineel blijkbaar). De 16V (iig de PH1, die ken ik een beetje) heeft een retourleiding, loopt vanaf de injectierail terug naar de tank. Ik denk dat je die nog even aan moet gaan sluiten. Je zal dus die leiding nodig hebben aangezien je die nu mist.

Wat win ik met deze gouden tip :monkey1:

EH Autoservice
Official Member
Official Member
Echte Naam: Edgar
Auto: Peugeot 607 V6 aut. Pack
Leeftijd: 49
Contacteer:

Berichtdoor EH Autoservice » 01 nov 2017 - 07:12

C5-Cruiser schreef:Euhm meen je dit nou?
Ooit gehoord van een brandstof retour?
Er zijn auto's die werken zonder retour systeem (jouw Saxo origineel blijkbaar). De 16V (iig de PH1, die ken ik een beetje) heeft een retourleiding, loopt vanaf de injectierail terug naar de tank. Ik denk dat je die nog even aan moet gaan sluiten. Je zal dus die leiding nodig hebben aangezien je die nu mist.

Wat win ik met deze gouden tip :monkey1:
Zoals ik het nu lees , gebruik je de brandstofdampretour leiding (achter passagier koplamp) als retour , dat gaat uiteraard niet goed ..........
Je zal een échte brandstof retour aan moeten leggen , die ligt normaal naast de aanvoer door de auto heen .

Verstuurd vanaf mijn Z Pro met Tapatalk

Topic author
Saxo vts
Begint te wennen

Berichtdoor Saxo vts » 02 nov 2017 - 20:11

Ok ga ik dit doen heb hem nu afgedopt hij loopt wel maar motor hobbelt een beetje loopt niet lekker. Weet je ook of dit op de huidige brandstofpomp wil of moet ik daar een andere voor nemen? Mvg fanando

EH Autoservice
Official Member
Official Member
Contacteer:

Berichtdoor EH Autoservice » 02 nov 2017 - 21:30

Saxo vts schreef:Ok ga ik dit doen heb hem nu afgedopt hij loopt wel maar motor hobbelt een beetje loopt niet lekker. Weet je ook of dit op de huidige brandstofpomp wil of moet ik daar een andere voor nemen? Mvg fanando
Je motor verzuipt nu , vanwege incorrecte brandstof aansluitingen .........

Topic author
Saxo vts
Begint te wennen

Berichtdoor Saxo vts » 06 nov 2017 - 19:33

Goede avond heb nu de retour leiding door de auto gelegd naar de terugvoer van de brandstofpomp.
Motor is nu alleen nog slechter gaan lopen nu als je gas geeft in de vrij en weer loslaat zakt het toerental naar 300 en kom daarna weer richting de 1000. hij sputtert en stotterd lijkt wel een 2takt motor Bougies zijn aan de witte kant lijkt wel te weinig brandstof te krijgen.
Nou las ik dat Edgar zoiets al eerder had gehad en dat die auto alleen met zijn eigen ecu beter liep. De ecu in mijn auto is niet mijn eigen maar bij een citroen dealer en herschreven en gesteste ecu.

EH Autoservice
Official Member
Official Member
Contacteer:

Berichtdoor EH Autoservice » 06 nov 2017 - 23:07

Saxo vts schreef:Goede avond heb nu de retour leiding door de auto gelegd naar de terugvoer van de brandstofpomp.
Motor is nu alleen nog slechter gaan lopen nu als je gas geeft in de vrij en weer loslaat zakt het toerental naar 300 en kom daarna weer richting de 1000. hij sputtert en stotterd lijkt wel een 2takt motor Bougies zijn aan de witte kant lijkt wel te weinig brandstof te krijgen.
Nou las ik dat Edgar zoiets al eerder had gehad en dat die auto alleen met zijn eigen ecu beter liep. De ecu in mijn auto is niet mijn eigen maar bij een citroen dealer en herschreven en gesteste ecu.
Tsja meten dan .....
Laptop er aan , 4 gas tester .
Is zo uitgevonden .

C5-Cruiser
Kan niet zonder
Echte Naam: JYdV
Auto: Mazda MX5 (Turbo)

Berichtdoor C5-Cruiser » 07 nov 2017 - 20:31

Plakkende injectoren door het lange stilstaan zou kunnen. Even een nachtje in de injectie/carbarateur cleaner zetten met de kop.
Kan ook je bobineblok zijn, redelijk berucht op die blokjes.

Topic author
Saxo vts
Begint te wennen

Berichtdoor Saxo vts » 10 nov 2017 - 23:39

Ga ik even proberen. Even wat anders op welke van de twee aansluitingen op de injectie rail komt de brandstof toevoer ? Heb hem nu op de uiterste aansluiting aan de zijkant om moet hij op die andere die verder naar binnen zit?

Terug naar “Motorisch”